09 تیر
  • 0 نظر

آگوستینی 80 ساله شد

 

جیاکومو آگوستینی ستاره دنیای موتورسواری و برنده 15  دوره عنوان قهرمانی جهان، 80 ساله شد. 

گرچه که امروز، موهایش سفید و آثار پیری برچهره اش مشهود است، ولی هنوز هم آماده است که هر زمان فرصتی دست داد، لباس مسابقه را بپوشد و به همه یادآور شود که چرا اسطوره ای جاودان است.   در تمام این سالها و حتی پس از کناره گیری از دنیای پرشور جوایز و مسابقات، آگوستینی مثل یک ورزشکار واقعی زندگی کرده و همواره در تلاش برای بهبود شرایط خود و سایر علاقه مندان به این ورزش مهیج بوده است.

آغاز یک عمر قهرمانی

اولین قهرمانی آگوستینی در سری مسابقات سال 1962 و در بلونیا سن لوکا بود.  در این زمان بود که دانته لامبرتینی، سرپرست تیم مهندسی موتو مورینی پی به استعداد جیاکومو برد و در صدد جذب او به تیم بر آمد.  همین موضوع سبب شده که با گذشت حدود 60 سال، موتو مورینی،  جایگاه ویژه ای در قلب آگو داشته باشد.

علی رغم مشکلات مالی موتو مورینی، بودن در این تیم سکوی پرتاب قهرمان ایتالیایی بود، چرا که در حین مسابقاتی که به عنوان نماینده ی تیم در آن شرکت داشت و با کسب جایگاه قهرمانی در  Imola circuit ، مسیول مسابقات تیم   MV Agusta با او آشنا شد و این شروع مسیر بی پایان قهرمانی هایش بود.

بازنشستگی اسطوره

زمانی که در سال 1977 آگوستینی اعلام کرد، دیگر در مسابقات شرکت نخواهد کرد، خیل طرفدارانش حیرتزده و دلشکسته شدند.  تا این لحظه هیچ موتور سواری نتوانسته است رکورد او را که 15 قهرمانی مسابقات جهانی است بشکند.

 

\n

برچسب های مرتبط

اشتراک اجتماعی

اشتراک اجتماعی

ارسال نظر