23 مرداد
  • 0 نظر

Husqvarna 400 Cross استیو مک کویین به حراج گذاشته می شود

موتور سیکلت آیکونیک استیو مک کویین در فیلم On Any Sunday به حراج گذاشته خواهد شد.

۴۲ سال پس از مرگ این اسطوره ی بی تکرار سینما، موتورسیکلت مورد علاقه ی این بازیگر محبوب به حراج گذاشته می شود.  انتظار می رود که این موتور با قیمتی حدود ۲۵۰،۰۰۰ دلار به فروش برسد.

با اینکه در توصیف این موتور آمده که به خوبی توسط این ستاره فقید نگهداری می شده اما احتمال وجود خط و خش و آسیبهای جزیی که توسط خود مک کویین ایجاد شده باشد تنها به ارزش این Husqvarna 400 Cross می افزاید.

به علاوه شاید بتوان این موتور سیکلت را اولین Dirt Bike بر شمرد که برای استفاده در مسیر های شهری دستکاری شده.  مک کویین شیفته ی انعطاف پذیری موتورسیکلت محبوبش بود.  همسفری که هر گاه از شهر خسته می شد، سوار بر آن به جاده می زد و از طبیعت لذت می برد.

جالب است بدانید که پس از فوت این اسطوره ی هالیوود، این موتور سیکلت ۵ مالک متفاوت داشته و آخرین بار در حراجی در سال ۲۰۱۸ و به ارزش ۳۲۰،۰۰۰ دلا به فروش رفته.

با این وجود، این تنها موتورسیکلت متعلق به مک‌کوئین نیست که امروزه در حراجی ها و بین طرفدارانش، جلب توجه می کند.

در کلکسیون استیو مک کویین موتورهایی چون Metisse Desert Racer و Indian Daytona Power Plus هم به چشم می خورد.  خاص ترین عضو این مجموعه ی نفیس چیزی نیست جز نمونه ای منحصر به فرد از Cyclone Boardtracker ساخت ۱۹۱۵ که تنها ۳۳ نمونه از آن ساخته شده.

این همان ماشینی بود که دوچرخه را با موتور V-Twin خود به موتورسیکلت تبدیل کرد و به سرعت غیرقابل تصوری در زمان خود، می توانست برسد.

همین خاص بودن و صد البته تعلق داشتن به ستاره ای چون استیو مک کویین هم سبب شد که در حراجی در سال ۲۰۱۵ با قیمت باور نکردنی ۷۷۵،۰۰۰ دلار به فروش برسد.  رکورد فروشی که تا کنون تنها توسط یک  Vincent Black Lightning با رکورد فروشی بالغ بر ۹۲۹،۰۰۰ دلار شکسته شده.

 

برچسب های مرتبط

اشتراک اجتماعی

اشتراک اجتماعی

ارسال نظر